DPD Polska jest liderem polskiego rynku kurierskiego. W 2020 roku firma odnotowała niemal 2,8 mld zł przychodów i doręczyła 193.5 mln paczek. Współpracuje z nią ponad 7500 kurierów. Do grupy kapitałowej DPD Polska należy spółka spedycyjna ACP Global Forwarding.

DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej, która doręcza codziennie 7,5 mln przesyłek na całym świecie z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju. Grupa należy do holdingu GeoPost, którego właścicielem jest poczta francuska La Poste. W 2020 r. Geopost zanotował przychody w wysokości 11 mld euro.

 

 

Współpracując z największymi nadawcami firma stawia w centrum uwagi konsumenta i jego preferencje. Konsument oczekuje bowiem, że przesyłka będzie doręczona na czas, w idealnym stanie i w ramach wygodnego procesu. Stąd usługa Predict i jej rozwinięcie w postaci aplikacji Moja Paczka, służące do samodzielnego zarządzania doręczeniem. DPD Polska jako pierwsza firma kurierska na polskim rynku wprowadziła w 2016 r. możliwość opłacenia przesyłki pobraniowej kartą u kuriera. Innym przykładem elastycznego podejścia do wymagań odbiorcy i potrzeb mniejszych firm jest sieć ponad 7200 punktów nadań i odbiorów DPD Pickup oraz DPD Pickup Oddziałów Miejskich, w których można wygodnie nadać, odebrać lub zwrócić zamówienie.

 

 

W 2018 r. DPD Polska wprowadziła dwie nowe usługi dla biznesu – DPD Today gwarantującą dostarczenie przesyłki jeszcze w dniu nadania w największych miastach, i Dostawy Nocne ułatwiające sklepom stacjonarnym dużych sieci przygotowanie się do codziennej sprzedaży. W 2019 r. firma intensywnie rozwijała swoją logistykę miejską w trosce o komfort klientów i mieszkańców miast. Rozszerzyła sieć punktów DPD Pickup Oddziałów Miejskich, w których realizowane są doręczenia rowerowe (w tym rowerami cargo), na skuterach oraz piesze. W 2020 roku, w wyniku pandemii koronawirusa i związanej z nią zwiększonej potrzeby bezpieczeństwa podczas nadań i odbiorów firma znacząco uprościła procedury. Przesyłki doręczane są za zgodą odbiorcy „pod drzwi” lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem jednorazowego kodu PIN. DPD Polska oferuje także usługę DPD Food.

 

Newsletter
close slider

Zapisz się do newslettera